ce îmi spune, în treacăt, o țigancă bătrână din România, aflată la cerșit în Portugalia

Punto de Lima e un orășel în nordul Portugaliei, un fel de comună sau sat mai mare. Am nimerit aici la început de septembrie, de Ferias Novas, o sărbătoare băștinașă cu iz de bâlci. Pe ulicioare se afla și o familie de țigani din România, de la nepoții insistenți la bunica mai ceva mai bonomă. Dacă băiatul a fost insolent și iritant, bunica mi-a mărturisit voioasă că e bucuroasă să mai vorbească și românește, fiindcă s-a săturat de portugheză…

~ by ruxandracesereanu on September 13, 2011.

2 Responses to “ce îmi spune, în treacăt, o țigancă bătrână din România, aflată la cerșit în Portugalia”

  1. am poposit si eu tot prin septembrie, dar in 2010, pentru putin timp in Ponte de lima, dar nu tin minte decat podul din granit:). Mult mai interesanta mi s-a parut partea dinspre parcul national Peneda-Geres (poate ati reusit sa ajungeti prin Lindoso, Soajo, sate micute si inconjurate de o vegetatie bizara ).

  2. eu am prins la Punto de Lima doar sarbatoarea numita Ferias Novas, care era un soi de balci-targ cu de toate, inclusiv cu cortorari.
    am ajuns, totusi, intr-un loc grozav de scris, despre care voi povesti pe celalalt blog (www.mesmeeacuttita.wordpress.com)

Leave a Reply

 
