cretinismul modern

Asocierea acestor două cuvinte (cretinism și modern) a făcut-o întâia dată Tudor Arghezi, acum foarte multă vreme, în pamfletele sale. Dar asocierea nu și-a pierdut valabilitatea nici astăzi, chiar dacă termenul modern poate fi perceput ca vetust ori desuet. M-am uitat (din greșeală tragică, recunosc), într-una din zile, la emisiunea numită Românii au talent (mă aflam acasă la părinții mei, iar ei priveau emisiunea cu pricina): admit că nu mi-am imaginat procentul masiv de cretinism exhibiționist (combinat cu ridicol jenant) care încă se manifestă astăzi în România. Firește, nu lipsesc talentații și persoanele cu abilități performante (în special, copii), dar numărul caraghioșilor suferind măcar de un procent minim de cretinism este îngrijorîtor de mare în rândul maturilor trăitori pe piciorul de plai…

~ by ruxandracesereanu on March 14, 2011.

Leave a Reply

 
