noi în anul 2000

Tot mai multă lume îmi spune că nu s-a născut în locul potrivit. Iar locul nepotrivit pare să fie, este România. Mi-aduc aminte de cântecelul vesel despre anul 2000 (era prin 1980 și ceva, nu știu exact cât) – pe atunci anul 2000 părea o utopie. Acum anul 2000 e datat, trecut, petrecut, consumat, blamat. Nici apocalipsa nu a venit, nici alte lucruri mai interesante ori mai proaspete. Nu este de mirare, de aceea, cinismul lejer care bântuie prin jur. Iată o mostră mai jos (pe care nu o creditez estetic ori sonor, dar o creditez ca stare de mentalitate):

~ by ruxandracesereanu on October 3, 2010.

4 Responses to “noi în anul 2000”

  1. Foarte multi, poate chiar mai multi, spun ca nu s-au nascut “in timpul potrivit”; nu “la”, ci “in”. Acest lucru apare ca o reactie colaterala a ciocnirii dintre generatii. Am impresia ca generatiile postcomuniste sunt intr-o continua deceptie in ceea ce priveste fluxul occidental, iar cinismul este, in fond, o reactie cat de cat naturala ca raspuns la raportul vest/est. Utopia nu a disparut, ea se afla doar sub o forma mai subtila. Cu totii isi gasesc – sau mai bine zis, spera sa-si gaseasca – aceasta utopie in strainatate. Cu siguranta ca in strafundul mintii majoritatii romanilor se afla una.
    In opinia mea, singura speranta de vindecare se afla in orientul indepartat.
    TSc.

  2. de acord cu prima parte a comentariului.
    in chestiunea orientului indepartat, hmmm, nu stiu ce sa spun…
    (eu caut mai degraba solutii aici si acum)

  3. de le-am gasi mai repede !!!! toti ne-am nascut cand a trebuit , doar ca ne putem indeparta sau apropia de scopul cu care am fost creati ! este doar decizia noastra ! si asta ar fi o solutie – sa fim capabili sa luam o decizie –

  4. fantasmele nasterii noastre istorice (spatialo-temporale) nu au totusi cum sa nu ne macine, din cand in cand…

Leave a Reply

 
